Vart ska man börja? Dag 27

Gud, ju längre man väntar med att blogga ju jobbigare blir det! Jag ska försöka så gott jag kan sammanfatta allt jag missat att skriva här... Men jag tar bara det viktigaste delarna, annars blir det jobbigt för mig att komma ihåg...


Förra lördagen (28/2) så firade jag ju in syster Bella på hennes 25 års dag. Festen vart otroligt lyckad och alla vart fulla och glada! Jag och min systers bästa kompis var lite av "lekledare" på festen så vi fixade ihop några roliga leker som vart populära bland alla verkade det som. Det bjöds på en god bål (med massa sprit, eftersom det var jag och min svåger som blandade den) hehe och smörgåstårta som min systers andra vänner hade gjort. Jätte gott! efter vi hade dansat och lekt så vart det taxi för mig, fredrik och maja hem till maja. Där bäddade vi ner oss i sängen och Maja på soffan, vi var nog hemma runt 4-halv fem och jag inte minns fel! En rikitgt trevlig kväll!!! tack :)

Dagen efter (1/3) så skulle vi alla i familjen fira Bella så det var bara att åka tillbaka :). Där bjöds det på Tacopizza med grönsaker och massa gott. Bra bakismat! Denna dag firade jag och Fredrik 2 år som förlovade ♥. Det vart inte mkt firande denna dag, vi båda var rätt slitna. Men vi bestämde oss iaf för att i slutet på månaden åka och titta på Brolles nya show. Buddy Holly, tror jag den hette. Alla jag vet säger att den vart grymt bra! kanske äta en bit mat innan och bara bara vi 2. Ska bli mysigt!

I fredags (6/3) så fyllde min bästis Maja 20 år. . Dagen började med att jag vaknade upp hos syster Bella vid 7 tiden... Vi drack lite kaffe, åt scones och sedan så gick vi en promenad. (Det finns ett spår i Enstaberga som är på 1 mil, men min kära syster tappade bort oss så det slutade med att vi gick 2 mil) Snacka om att jag vart trött!! Efter många om och men så kom vi äntligen hem igen. Då hade vi en kvart på oss att ta en raggardusch, sätta på oss kläder och sen in till staden för att möta upp vår Pappa som också fyller denna dag. Vi satte oss alla på ett fik och myste lite. Sen kom syster Isan med familj. Vid 3 tiden åkte jag, fredrik, bella och pappa hem till Bella. Jag började göra mig iordning för Majas fest och slutligen så var jag klar vid kvart över fem tiden. Väl uppe hos Maja så öppnade jag en öl och gott var det :) Det bjöds på pajer och sallad. Vid halv tolv tiden stack vi ut på krogen och hade det riktigt skoj. Var hemma vid halv 4 ungefär... En riktigt trevlig dag/kväll :)

Dagen efter (7/3) så vaknade jag som vanligt när bakissmällan hälsar på vid 10 tiden. Väckte min kära och hoppades på att han skulle gå upp och göra iordning lunch åt mig. Men det slutade med att jag fick snällt och vänligt följa med honom upp... Men han fixade faktiskt det mest av lunch lagandet, så jag fick sitta som en zombi och halvsova.. Sen på eftermiddag/kvällen kom Fredriks alla syskon med familjer och åt tacos och drack vin. Till en början var jag INTE sugen på nått med alkohol och göra.. men när melodifestlivalen drog igång så tog jag mig ett glas vin... och ett till... och ett till... Kvällen slutade med att jag och fredrik satt själva på nedervåningen då alla åkt hem och spelade fifa, tittade på youtubeklipp, skrattade och drack vin och öl.. sen slutade kvällen med en grogg!!

dagen idag har vart ganska seg. Jag sov HUUUR LÄÄÄNGE som hellst. När jag väl bestämde mig för att sliga upp så gick jag och fredrik en promenad till ICA och kompliterade lite som fattades till att vi kunde äta tacos idag igen.. så när vi kom hem så dukades det upp tacos.. hur gott som hellst. Sen har vi bara segat hela dagen. När klockan började närma sig 19 tiden åkte vi till mamma ett slag och tittade på beck, drack te och åt scones.mmm. Nu ligger jag i sängen och ska sova. Fredrik ska upp och jobba om några timmar. så jag måste vara tyst!

Ska försöka uppdatera varje dag nu så det slipper bli ett till sånt MEGA inlägg! Kramp i armarna nu!

God natt

Kommentarer
Postat av: Alexandra

ja det var verkligen på tiden att du skrev ett blogginlägg :P

2009-03-09 @ 19:43:54
URL: http://alexandrakarlsson89.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0