Dag 28!

Idag har jag inte gjort så mycket... vaknade vid 11 tiden ungefär av att syster ringde. Fredrik kom hem vid 2 tiden och då åt vi lite lunch tillsammans. Efter en lång arbetande natt för honom så ville han sova en stund. Jag som inte gjort någonting annat än att sova hela dagen bestämde mig för att duscha och göra mig iordning. Vid 5 tiden fick jag (efter många om och men) upp honom ur sängen och efter det tog vi en tripp till syster i enstaberga för att mysa och äta tacopizza... Kvällen vart mysig och vid halv elva åkte vi hem. Min duktiga man ska jobba inatt igen, så han behöver sin skönhetssömn...


På tal om köttbullar..= (ett ironiskt sätt man säger när man byter samtalsämne) så måste jag berätta om min fruktansvärda natt... Jag är ju en nattuggla som de flesta vet, så när Fredriks klocka ringde vid halv 4 så var jag självklart vaken. Jag var ganska trött vid de läget, men jag höll mig vaken så jag kunde få pussa honom hejdå. Fredrik åkte vid kvart i fyra, men knäpp som jag är så kände jag att jag måste hålla mig vaken tills jag visste att han hade kommit fram säker och i behåll.. (det var ganska slaskigt och halt inatt, så jag ville försäkra mig om att allt hade gått rätt till). När jag hade ringt och fått klart för mig att han hade kommit fram till jobbet så kunde jag somna lugnt..
Men sen.. nu kommer det värsta!!! Jag vaknar med ett ryck av att det står en man i mitt rum... Jag höll på att skita i brallan, jag tittade snabbt på klockan och insåg att klockan inte var mer än 6 på morgonen. jag försökt få fram i mörkret vem det var, då jag hörde en röst som sa: - Du drömmer, somna om...du drömmer!! Då fick jag en klump i magen. För jag VISSTE att jag INTE drömde! Men när jag hörde ett litet fniss insåg jag ganska snabbt att det var Fredrik som stod där. Vad fan gör du hemma nu, vet du hur mycket du skrämmde mig? utbrast jag. Då försklarade han att en lastbil hade börjat läckt olja och att han var tvungen att åka hem för att byta om. Men det krävdes många pussar förens jag kunde lugna ner mig. Shit, vad många tankar som flög egenom mitt huvud då när man bara ser en mansgestalt som står framför en, och man VET men all säkerhet att det inte är någon hemma... Men snäll som jag är så förlät jag honom ;) .

Nu ska jag försöka sova.. kan inte lova att jag kommer somna, men jag ska göra ett försök!

Kommentarer
Postat av: Gustav

Mycket fin blogg, du kan väl kanske besöka min nya FOTOBLOGG www.gustavzetterlund.webblogg.se

- Nyskapande, Kreativ och aktiv

2009-03-11 @ 17:13:07
URL: http://gustavzetterlund.webblogg.se/
Postat av: Maja

saknar dig, och det har bara gått två dagar :( hur ska detta gå?

2009-03-23 @ 00:07:30
URL: http://brolle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0