UTMANING

Fick en utmaning av vännen Alexandra , reglerna går ut på att:
Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/ (o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar. Men jag utmanar bara 5 st :)


1. Mitt nya liv. För två veckor sedan (15 feb) började jag mitt nya liv. Det innebär att alla skitmat/snacks/godis och läsk är avstruket från mitt liv ett bra tag framöver. Mitt mål är att må bra och nå min målvikt. Som sagt två veckor har gått, och fler blir det :)

2. Fredrik. Min älskade pojkvän är en stor del av mitt liv, så han måste få vara med på min lista. Idag känner inte jag att vi är 2 personer. Jag känner att vi är en person som med tiden har blivit ett oskildaktigt team. Jag älskar honom ibland så det gör ont i mig.

3. Apelsiner. Den senaste tiden har frukt blivit en stor del i mitt liv. Men framförallt APELSINER. Det är så gott!!! Skulle kunna äta hur många som hellst per dag om jag fick. Men man måste begränsa sig lite! Min apelsinnojja är en nojja jag aldrig ska göra mig av med!

4. Rökning. Rökning har tyvärr blivit en del i mitt liv. Jag tänker många gånger att jag ska sluta. Men när jag tänker efter så känns det jobbigt, för jag vill faktiskt inte sluta, än! Klart jag egentligen vill sluta röka, men inte just nu. Den dagen jag bestämmer mig för att bli mamma åker ciggen i papperskorgen. Lovar!

5. Kändisar. Pisnsamt nog så kan jag det mesta när det gäller kändisar och deras liv. Inte för att jag "pluggar" in deras livhistoria eller köper "se & hör" varje vecka, men det har bara blivit så.  Det började med nyfikenhet för kändislivet och slutade med en hjärna fylld av onödig info.  

6. Nattmänniska. Ibland undrar jag om det är nått fel på mig, eller om jag bara är allmänt pigg på kvällar/nätter. Den senaste tiden somnar jag inte förens vid 4-5 tiden. Det spelar aldrig någon roll hur tidigt jag går upp, för på kvällarna lyckas jag ändå alltid bli pigg och glá.

7. Pedant i sängen. Nej,nej... det är inte som ni tror. Jag är inte pendant I sängen. Utan jag har fobi för att sova utan att bädda om varje kväll. Jag bädar inte rent varje kväll (så sjuk är jag inte, än) utan jag måste ta bort lakarna och bädda så det blir slätt och fint. Annars kan jag inte sova!


8. Kräkfobi. Jag har en otroig rädsla för att spy. Jag kan inte träffa människor som jag vet har spytt förens flera veckor efter dem spydde sista gången.. Ibland stiger detta mig över huvudet. När Fredrik ibland blir magsjuk så fixar jag sovplats hos någon ett par veckor så det inte finns någon chans att jag skulle kunna bli smittad. Jag vet, det är inte normalt att känna så.  Vissa personer tar det fel när jag säger så och tror att jag är hypokondrisk. Men nej,nej. Jag har inga problem att få halsfluss eller förkylningar. Det är bara det där med att spy som jag HATAR


Jag utmanar fem personer som ska göra samma sak som jag :)
1.http://brolle.blogg.se/
2.http://gabriellaengvall.blogg.se/
3.http://isabellmedfamilj.blogg.se/
4.http://chrisses.blogg.se/
5.http://eenunderbardag.blogg.se/


Kommentarer
Postat av: Anonym

Good work :)

2009-02-23 @ 22:08:54
URL: http://alexandrakarlsson89.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0