Lätt som en plätt. Dag 11.

Ännu en dag avklarad! Känns så härligt att känna hur mycket energi man får av att bara leva ett mer hälsosamt liv. Dagen idag har gott som på räls. Vaknade vid tolv tiden och inom en timma var jag och Fredrik på väg gåendes in till staden. Tog ungefär 45-50 min. Vi stannade till hos mamma, drack lite kaffe och sen promenerade vi hem. Så himla skönt att röra på sig. Det har nästan blivit som en drog.. Känns mycket bättre både fysiskt och psykiskt när man få röra på sig! Varför har jag inte gjort det tidigare?! I hela mitt har jag vart den typsika "latkorven" som älskar att bara få ligga i soffan och titta på TV, kanske med nått gott i knät. Men nu har jag helt ändrat min inställning till allt detta. Nu när jag tänker efter så känns det inte alls lockande att ligga och svulla i soffan. Jag menar ju inte att jag aldrig kommer göra det igen, men det ska inte vara en del i min vardag. Det ska bara förekomma då och då. Om man håller sig till en gång i veckan så uppskattar man det nog mer! Jag vill leva ett långt, lyckligt och hälsosamt liv! Det har jag bestämmt mig för, inget kan stoppa mig nu! Har stått emot frästelser nästan varje dag och visst, jag ska erkänna att klart det lockar ibland.  Ett glas kall coca cola ser faktiskt väldigt gott ut. Men det är inte värt det! Jag vill nå min målvikt och jag vill må bra! Då får colan ta och vänta ett tag till ;). Jag vill också passa på att stötta min kära syster som faktiskt försöker att bli av med några kilon - Hon har gått på CB i tre dagar nu och redan förlorat 2 kg. Duktig flicka :)! Och så vill jag säga Grattis på namnsdagen sis! ♥.

Imorgon så ska det gå lika bra som det gått idag! Positiv inställning är nyckeln till ett lyckligt liv, det tror jag stenhårt på!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0