Dag 6. Alla hjärtans dag och dop!


♥Dagen
började med en grötfrukost med mamma. Det var ganska gott, men det hade vart godare med socker på :P hehe! Sen begav vi oss till seconhand-möbelbutiken (vilket var mer som ett antik-möbelaffär). Allt var ganska så dyrt så vi kollade mest runt. När vi hade kommit hem igen började vi göra iordning oss inför dopet. Jag fick som vanligt ångest över vad man ska ha på sig, men det slutade ganska så OK :) . Doper var jätte fint. Lilla söta Oliver var hur glad och roligt som hellst i kyrkan, en riktig charmör ;) . Dikten gick också jätte bra att läsa, även fast jag aldrig tränade igår.  När dopsermonin var över var det fika med alla gäster. Duktig som jag var så drack jag bara kaffe och strundade i allt kaffebröd (tummen upp till mig ;)). Alla gäster började röra på sig vid halv 5 tiden kanske, men jag och mamma stanna kvar längre och hjälpte till att städa undan allt. Fick också blommor av Fredrik efter dopet :). Tack älskling! Tyvärr fick jag inte spendera Alla hjärtans dag med honom. Men jag fick en mysig kväll med mamma och Maja.! Nu sitter  jag här och känner inte alls för att sova. Igår natt fick jag ont i magen, och det har ännu inte gått över. Funderar starkt på om jag fått magkatarr :/ Vill inte, orkar inte!!!!! Kanske ska ta en omeprazol?!

Även fast alla frästelser med bullar,tårta,kakor i alla dess storlekar och former fanns på fikabordet idag så kände jag mig inte alls sugen. Funderar på om det är pga mitt illamående/magont eller om jag faktiskt har blivit avvänjd på allt sockerberoende som jag haft tidigare, innan jag började med Green tea+? det lär visa sig om/när magontet försvinner!

Imorgon ska jag nog träffa Maja och glo på film. Vi köpte en film senast vi sågs men vi snackar ju så mycket så vi hinner ju aldrig se den. Ska försöka se den imorgon tycker jag ;) . Jag måste också klämma in en långpromenad. Men det känns så jobbigt just nu på den fronten. Som jag skrev sist så fick jag ett otroligt j**la skavsår när jag promenerade igår, och idag blev det värre när jag gick runt i "finskorna" på dopet. När jag kom hem hade strumpbyxorna fastnat i varet från skavsåret. Snacka om att jag sa fula saker när jag var tvungen att bända bort skiten! Auw! Men som sagt, ska man gå ner i vikt så får man inte hitta på "bortförklaringar" (även fast jag inte hittat på skavsåret som en bortförklaring). Jag får helt enkelt ta mammas foppatofflor och promenera, hehe!
Nu ska jag se på Ghost Whisperer, Gray Anathomy och CSI!

Vi hörs imorgon och jag hoppas ni alla haft en fin alla hjärtans dag! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

=)!verkar ju ha blivit ett bra dop!bara fint här med men aningen jobbångest inför imorn =)!du fick visst blommor av din man du med. Dem kan lite skit trots allt. Ni får komma upp o dricka kaffe nått snart?!!kram

2009-02-15 @ 20:31:43
Postat av: frida

kommentaren kom från mig =)

2009-02-15 @ 20:33:13
URL: http://eenunderbardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0