Dag 4+5


Jaha, nu sitter jag här framför datorn och funderar på
varför jag inte bloggade igår ?! Kommer inte på någon bra anledning alls.. måste ha glömt bort det bara! Det tar väl ett tag innan man kommer in i själva bloggandet! :P


Igår gick jag som sagt till mamma. Det tog helt klart längre tid än man tror. Från min dörr tog det ca. 1 timma att gå. Snacka vilken bra motion om man gör det varje dag :) (vilket jag SKA göra)
Jag ser faktisk fram emot att få sätta musiken i öronen och ha en stund för mig själv! Så skönt att bara gå och gå... speciellt när solen lyser som den gjorde idag! ....
.....Tillbaka till ämnet! Igår som sagt spenderade jag dagen med mamma och det var såklart som alltid mysigt! Hon stöttar mig totalt i mitt försök till ett mer hälsosamt och lyckligare liv! Till middag så åt vi raggmunk med lingonsylt! Gud vad underskattad den maträtten är.. Det låter ju hur äckligt som hellst, men så otroligt gott! När klockan började bli runt halv elva åkte jag hem. Mamma och jag hade planerat att jag skull gå till henne dagen efter också och sova hos henne då, för Fredrik skulle iväg med jobbet och ha kick off..

idag då vaknade jag vid tolv tiden... Började packa mina saker som jag skulle ha med mig till mamma.. var tvungen att packa ganska mycket eftersom jag ska sova hos mamma idag och sen imorgon så döps min lilla ängel Oliver! (Oliver är min systers barn. Ett rktigt ängla barn som blir döpt på alla hjärtans dag :) ). Det bästa utav allt är att jag ska bli gudmor åt honom. LYCKA!
Det blev lite kaos i rummet då jag rev i allt och inget... Hittade inte mina pumps som jag skulle ha på mig... Men då fick man använda fantasin och ta ett par andra skor. Fredrik ringde vid 13 tiden och frågade mig om jag hade lust att göra lunch åt honom. Självklart sa jag då ;) Så han kom hem en liten sväng, stoppade i sig maten och begav sig till sthlm på kick off. Jag fortsatte med mitt och tillslut var jag redo att börja knata mot "storstaden". När jag kommit en bit på vägen (eller rättare sagt ganska långt, Lidel) så kände jag att jag började få skoskav. Men jag knatade vidare. Tillslut så sa min kropp "stopp, stanna, snäll Steffanie" och mina fötter vägrade röra på sig, fick inte fram något mer än ett försök till ett halt! Jag haltade mig fram några meter men tilslut fick jag messa och be om hjälp! Mamma var snäll och kom och hämta mig! Vi åkte några ärenden på samma gång och började planera middagen. Vi hade ingen fantasi alls, men det slutade med att det var hur gott som hellst! bandspaghetti (fullkorn) med pastasås. Det smakade precis som pasta carbonara! mmm...

Efter maten blev det ett rktigt låångt bad (somnar alltid i badet så jag ser alltid ut som ett russin när jag stiger upp) Sen vart det lets dance titande med massa goda apelsiner. (vilken apelsinnojja jag fått, det går aldrig över) Nu sitter jag här och funderar starkt på om jag ska gå och lägga mig! Det blir en tidig dag imorgon, då jag och mamma har planerat att gå till en seconhand-möbelaffär vid kl 10 imorgon. Så jag ställer klockan på 9. Då ska mamma och jag äta grötfrukost först! Sen är det snabba puckar inför dopet! Ska träna lite på dikten jag ska läsa också, glurp! Men det går säkert bra!



Sammanfattningen på dessa dagar med Oprahs green tea+ följer:
Jag tycker att allt har gått smidigt och bra! Ibland kommer sötsuget men då tar jag en apelsin istället! Tabletterna smakar bytheway lakrits, inte illa! Jag är så otroligt laddad inför detta år! Jag ska hitta tillbaka till mig själv och till mig kropp! Så tack bloggen för att du gav mig en spark i rumpan. (och tack green tea+).

Ha en underbar ALLA HJÄRTANS DAG imorgon! Ta hand om varandra och dom ni älskar! 

Love   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0