Dag 19. Första dagen med VV!

Idag var den första dagen med VV. Det har väl ärligt talat gått sådär. Visst jag har hållt mig under mina 24 P. Mycket mycket under. Vilket inte heller är bra! Jag började min dag med att äta vaniljyoghurt med cornflakes = 1,5 p. Sen en banan på jobbet = 1 p.  Efter jobbet åkte jag hem till syster och hjälpte till lite med smörgåstårtorna som hon ska bjuda på imorgon på 25 års festen :D . Jag åt inget av den fast jag var hungrig (ville inte fetta för mycket). Tog istället ett glas rödvin= vet ej hur många points det är, kanske 5 p?!.

Sen stod det still på födan för min del. Men vid 10 tiden gick det inte länge.. Jag åkte förbi mamma en sväng och skulle lämna lite saker. Då passade jag och Fredrik på att stanna och dricka lite te och prata :) Men det slutade med att lilla mamma tog hand om mig. Jag fick stek och potatis. Även så fick jag hemmagjorda köttbullar :) Gud så gott det var. Så jag har kanske ätit sammanlagt 17 p idag. Kanske inte är helt fy skam !

Men imorgon blir det definitivt mycket mer points än vad jag får äta. Men jag tänker glömma det för en dag. Det är inte varje dag ens syster fyller 25 :) Jag ska dricka 4 st cider. . Vilket är ungefär 7 points per cider, vilket är typ 28 p. Sen ska man ju äta också. jag kanske landar på ca: 35 p imorgon. Och det är lika mycket som i en pizza. Men det gäller att jag får ta en rikigt LÅNG promenad dagen efter och gå av iaf hälfen av alla points....

Nu måste jag sova. Klockan ringer kl 6. Ska vara hos syster kl 07.00. Viktigt för henne att man sjunger högt och fint på födelsedagsmorgonen ;) . (INFO: Egentligen så fyller hon bara 6.1 år. Hon är ett riktigt skottbarn) Så egentligen fyller inte hon år imorgon. Det är 3 år till nästa gång, sorry ;) .

Nej, nu måste jag sova! Jag uppdaterar på söndag kväll, då är jag nog människa igen.

God natt ♥

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej gumman. ett glas rödvin är 2,5 points om jag inte har glömt av allt för mycket. :)Jag försöker gå ner två kg ungfär, skulle underlätta för min kropp. Så någon jätte bantning är det inte som jag gett mig in på, däremot försöker jag lära mig att äta rätt. Jag har blivit en godisgris på gamla dagar. Hoppas ni hade kul igår. Stor kram

2009-03-01 @ 11:17:42
URL: http://liljansvilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0