Dag 10.

Idag känner jag mig hur peppad som hellst inför våren/sommaren! Jag vill verkligen komma iform igen! För en gångs skull känns det inte omöjligt! Idag tittade jag på ett program på TV om grovt överviktiga människor, där den fetaste vägde över 300 kg. Han hade fått diagnos från läkaren att han bara hade ett år kvar att leva. fatta hur det skulle kännas? Att man vet att om ett år är jag död om inte jag slutar proppa i mig den mat och allt gott jag vill äta! Men efter att ha kollat på programet har jag helt ändrat mina åsikter om sjukt feta männsikor. Jag har alltid sagt: - Men sluta äta då?!!!! Det kan väl inte vara så svårt att bara skita i att äta all fet mat och börja röra på sig! Men programet visar att så inte är fallet! Att ha fetma och sluta äta onyttig och fet mat är precis lika hemskt och svårt som att vara alkolist och sluta dricka... Det är ett beroende! Men som tur är så kan jag kan säga att jag inte har det problemet.. Tvärt om så tycker jag att det har vart aldeles för lätt att sluta med allt onyttigt och nu tycker jag det är kul att röra på mig! Jag kan iofs inte påstå att jag inte haft moments där jag tänkt: - Nu skiter jag i det här! Men då har jag förstått att när jag känner så, så är det för att jag har lågt blodsocker och kroppen skriker efter mat. Så jag har lärt mig att lyssna på min kropp. Ger jag min kropp de den behöver så känner man aldrig för att ge upp! Tvärtom, man blir skit taggad och man vill mycket mer!

Förutom mitt Tv-tittande så har jag jobbat hela dagen! Om jag får säga sanningen så har det vart en riktigt skittråkig dag.. Inte många kunder och noll saker att göra! Butiken såg nästan nyöppnad ut, så det kändes nästan som man gick runt och städade om de nystädade, om ni förstår vad jag menar?! Annars tycker jag det är kul att jobba. Roligt att möta nya männsikor och alla mysiga arbets.kamrater! Hoppas det blir roligare nästa gång! Efter jobbet åkte jag och Fredrik en sväng till mamma och åt te och knäckemackor. (och kollade på TV programet). Nu är jag hemma och ligger i sängen! Hoppas på en tidig kväll, som det vart igår. Riktigt skönt! Imorgon ska jag och Freddan gå in till stan och gå tillbaka :) det blir en riktigt lång promenad. Hoppas jag inte få fler skavsår, nu när mitt andra har läkt väldigt fint! Skriver mer om hur det gick imorgon!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0